top of page

סדנת קליעה לכבוד שבועות (או פרוייקט אמנות משוגע…)

קליעת סל טנא לכבוד החג? סדנאות קליעה לילדים והורים? חוג קליעה לשבועות? סלסילת נצרים לחג? קליעה מסורתית? סדנת קליעה מחומרים טבעיים?

הייתן חושבות שעם כל הקליעה שאני מתעסקת בה, בתקופה שבה כל שאר הסביבה נזכרת בסלים אני אהיה מוצפת סדנאות. המממ.. אז אמנם הגיעו למייל שלי לא מעט הצעות, אבל, חזרתי ואמרתי להם- מצטערת, אני לא יכולה.

אז מה עשיתי כל הזמן הזה?

ובכן, את זה:

העיגלו או Egloo

הפרוייקט הזה כלל כמעט 100 קג של ערבה כחולה שחורה מדהימה, עשרות ידיים שקלעו ועזרו, מתכנת מסור אחד, וקנבס עשוי חול..

הרעיון קם משילוב של אהבות- קליעה ותקשורת בין .אנשים.

התחלנו מ "אברכאדברא" איך המילים שאנחנו הוגים יוצרים מציאות. המחקר הוביל אותנו לתקשורת בין א.נשים ובמיוחד טכנולוגיות תקשורת כמו תקשורת לא אלימה, שמניחות שמתחת למילים שאנחנו אומרים יש עולם רחב יותר של רגשות וצרכים. המלל והתוכן במיצג מופשטים ונשארת רק האינטונציה המייצגת את הרגש והצורך.

בתכנון המיצג ניסינו לייצר מרחב שמאפשר חקירה, סקרנות והתנסות, ובעיקר אפשרות לתקשורת אינטימית גם בין זרים.

למה בחרתי בקליעה? מעבר למובן מאליו, האיגלו הבודד מייצג את הפרט אל מול שאר הקהילה, ואת הצורך להתכנס פנימה כדי לתקשר החוצה. הקליעה במיצב היתה תהליך שלם של יצירת קהילה קטנה, א.נשים שהגיעו לקלוע למשך מספר סופי שבוע, ויחד יצרו קשרים בפנים ובחוץ- מבנה.

האמת, שזה היה מסע משוגע, אני ואלון בן זוגי התחלנו את המסע הזה ועם הזמן חברו אלינו גם יעל וליאור כשותפים למסע, בינהם עשרות א.נשים הגיעו ותרמו וקלעו.

הפרוייקט כלל ארבעה סופי שבוע, של סדנאות קליעה בערבה לא קלופה- את הסדנאות הצענו בדאנה, תשורה לכיסוי עלויות האוכל והלינה. הסדנאות כללו התנסות ולימוד של קליעה בשלושה קולעים, קליעה צרפתית, קליעת פתח, ובעיקר- רגש לחומר הזה. אין ספק שערבה היא חומר רגיש, היא דורשת עדינות ותשומת לב וממש הקשבה דרך הידיים.

הנה טעימה מכמה כיף היה :)

לבסוף, התגובות, היו מדהימות. המרחב הקלוע נגע בא.נשים, משך, פתח, ניקה.

יש משהו בערבה, הריח הייחודי שלה, הטקסטורה, הצבע שעוטף ונוגע בהכל.

אם עוד נותרה סקרנות, מוזמנות לבקר באתר, או בדף הפייסבוק של המיצב, נגלה לאן הוא ינדוד ואיפה הוא עוד ייוצג…


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
חיפוש תוויות
No tags yet.
עקבו 
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page